Okul öncesi dönem veli & veli adaylarının akıllarına takılan sorular

Okul öncesi dönemde, özellikle ilk kez okul ile tanışan miniklerin velileri içinde okul seçme, alışma süreci; içinde yoğun duygusal dalgalanmaların yaşandığı ve yönetmeleri gereken bir dönemi de kapsar.

Okul seçme, kayıt öncesi dönem, kayıt dönemi ve özellikle alışma süreci dönemlerinde ebeveynlerin türlü sorulara cevap bulması ve bu cevaplar ışığında hayatlarının  yeni dönemini en verimli ve doğru şekilde planlaması gerekir.

Kreş ve Anaokulu çağında çocuğu olan veli ve veli adaylarımızla yaptığımız görüşmelerde yanıtladığımız soruları ana başlıklar altında gruplayarak derledik.

Sürekli güncelleyeceğimiz veli soruları bölümümüzün veli ve veli adaylarımızın bu ilk deneyimlerini en keyifli şekilde geçirmelerine yardımcı olmasını dileriz.

Kayıt öncesi dönem

1- Yeni kayıt yaptıracağım, çocuğumun daha önce hiç bir okul tecrübesi yok. İzleyeceğimiz süreç nasıl olmalı?

Çocuğumuzu bir hafta süreyle aşamalı olarak okula alıştırıyoruz. Bu süreçte de velimizi kurumumuzda misafir ediyoruz.

1.gün saat 10 gibi evde kahvaltısını yaparak ebeveyni ile okulumuza gelen öğrencimizi, yaşına ait oyun grubuna veya bireysel oyuna alıyoruz.

1 saatlik bir süreçte sürekli değişen aktivitelerle çocuğumuzun oyun oynamasını sağlıyoruz. Bu süreç içerisinde çocuğumuzun ebeveynini görmek istediği durumlarda, uygun alanlarda çocuğumuzla ebeveynimizi bir araya getiriyor daha sonra tekrar oyun ortamına döndürüyoruz. 

1 saatlik aktiviteyi en ilginç, çocuğun en keyif aldığı zamanda noktalayıp çocuğumuzun bir sonraki gün istekle okula gelmesini hedefliyoruz.

2. gün aynı aktiviteleri yarım saat arttırarak 1,5 saate çıkarıyoruz.

3. gün ise öğrencimizi kahvaltı saatine dahil etmemizle süreç 2 saate uzuyor.

4. gün öğrencimizi hem öğle yemeği, hem sabah kahvaltısına dahil ediyoruz. Öğrencimizin durumuna göre 3-3,5 saatlik süreçte kurumda kalmasını sağlamaya çalışıyoruz.

tam gün eğitime dahil olacak öğrencilerimizi 5. günde uyku saatiyle tanıştırıyoruz.

Ancak bu örnek programlama her öğrencimiz için bire bir uygulanamıyor. Tüm çocukların bireysel farklılıkları, ihtiyaçları bize yol gösteriyor ve işleyişte uyum süreçleri 15 güne bazen 3 haftaya varan sürelere uzayabiliyor.

Uyum süreci dönemi çocuk kadar, anne-babanın da yaşadığı bir dönemdir. Çocuğumuz kadar anne-babamızında çocuğundan ilk kez ayrılma süreçlerini yönetmeye gayret ediyoruz.

Bu anlamda, psikoloğumuz, çocuk gelişimi uzmanı idari personelimiz de ailelerimize rehberlik ediyorlar.

2- Öğretmenleriniz nereden mezun?

Öğretmenlerimiz üniversite mezunu. Ancak, lise mezunu öğretmenlerimiz okulumuz da yardımcı öğretmenlik yapabiliyorlar.

3- Sınıflarınızda yardımcı öğretmen var mı?

Sınıflarımızda toplam 10 öğrenci bulunuyor. Öğretmen başına 5 öğrenci düşüyor.

4- Çocuğum kurumunuza ne kadar sürede alışır?

Çocuğun alışma süreci çocuktan çocuğa değişmektedir. Genellikle, ilk oryantasyon haftasında sizlerden destek alarak, öncellikle çocuğumuzun Seteney’e güven duyma duygusunu desteklemek suretiyle ilk haftayı sağlıklı bir şekilde antlattığımızda bir sonra ki hafta uyum sürecimizi tamamlamış oluyoruz.

5- Çocuğum alışmaz ise ne olur?

Çocuğumuzu gözlemledikten sonra alışamadığı eğitimciler tarafından tesbit edildiğin de, kısa bir süreliğine alıştırma sürecine ara veriyoruz ve iki ay sonra tekrar davet etmek üzere velimize teşekkür ediyoruz.

Alıştırma süreçlerine son verildiğinde velimizden herhangi bir ücret talep etmiyoruz.

6- Biz çocuğumla ilk defa ayrılacağız, bu süreci nasıl yönetmem lazım? Nasıl hareket etmeliyim?

İlk başladığımızda öğrencimizin grubu reddetme, ağlama, eve gitme isteği gibi davranışlarının gelişeceği ön kabulünde olmamız gerekiyor.

Alışma sürecinde çocuğunuz her gün okula mutlu ve istekli gelmeyecektir.

Evden ayrılmamak için bahaneler üretebilir.

Anneyle tensel temasını arttırabilir.

Bir yerlerinin ağrıdığını söyleyebilir.

Okulda arkadaşlarının ona iyi davranmadığını söyleyebilir.

Burada ebeveynin net ve kararlı duruşu çok önemli. Çocuğumuzun şikayetlerini dinlemeli, duymazdan asla gelmemeli.

Bu arada, gerek ebeveyn, gerek aile büyükleri ya da bakıcının yorum yaparak ya da konuyu uzatarak çocuğun mevcut rahatsızlığını derinleştirmemesini sağlamak gerekiyor.

Alışma sürecinde bir diğer sıkça karşılaştığımız davranış şekli ise öğrencinin taleplerini ebeveyn üzerinden aktarması durumudur. Öğrencinin karmaşık duygu ve düşüncelerinin ortaya çıkardığı şikayetleri sebep göstererek ebeveyn üzerinden iletişim sağlamasına mahal vermemek gerekiyor.

(Şikayet; “Sınıfta mavi sandalyeye oturmak istemiyorum”. Öğrenci veliden öğretmenine onu başka bir sandalyede oturtmasını talep edebilir, ya da veli gayr-i ihtiyari olarak öğretmene talepte bulunabilir.

Burada öğrenci, “kendimi sınıfta güvenli alanda hissetmiyorum” demek istemektedir. Velinin, öğretmenine “Mavi sandalyede oturtmayalım” komutu, öğrenci ile öğretmenin diyaloğunu kesen, öğretmenin öğrencinin ihtiyacını anlayarak doğru şekilde karşılamasını engelleyen bir durumdur. Bir süre sonra, bu iletişim şekli alışkanlık haline gelebilir, altında farklı bir sebep olan anlamsız şikayet takıntıya dönüşebilir. Her zaman kırmızı sandalyede oturma isteği…gibi

Öğrenci problemini kendi dile getirmeli, getirmeye teşvik edilmeli,  öğretmen ve ebeveyn asla karşı karşıya gelmemeli, ebeveyn ve öğretmen çocuğa karşı ortak dili kullanmalı.

Alışma sürecinin haricinde genel olarak, veli öğretmenle karşı karşıya gelmemeli, iletişimi kurum yönetimi ile sağlamalıdır. Bu yaklaşım daha sağlıklı sonuçlar doğuracaktır.

Alışma sürecinde veli kararlı olmalıdır. Çocuk gelişimi uzmanı idari personelin ve kurum psikoloğunun yönlendirme ve tavsiyelerine uymalı, kaygı ve endişelerini çocuğa yansıtmamaya özen göstermelidir.

Alışma sürecinde, eve gelen çocuğumuza “evet, hayır” soruları sormamalıyız.

Örneğin; Bugün okulda mutlu muydun?

Çocuk karmaşık duygular yaşadığı için net cevap gerektiren sorulara cevap vermekte zorlanır. Aynı zamanda, ebeveynin kaygısını hissettiği için farklı cevaplar vermek ihtiyacı içinde de hissedebilir. O nedenle dolaylı sorularla çocuğun hissiyatını anlamaya çalışmak, daha önemlidir.

Örneğin; “Bu gün okulda en çok neyle oynamayı sevdin?

Bugün okulda seni en çok mutlu eden olay neydi?

Sınıfında en çok neyi sevdin?

Olumlu cevaplar çağıran sorular, çocuğumuzu bu süreçte daha rahat ettirecek ve olumlu düşünmesini sağlayacaktır.

7- Çalışıyorum, bakıcı mı yoksa kreş mi çocuğum için doğru olur?

Kreş ortamı çocuğunuzun sosyalleşebilmesini, kelime haznesinin gelişebilmesini, paylaşmayı öğrenebilmesini, grup içinde hareket edebilmesini sağlar. Ayrıca özgüven duygusunu da destekleyeceği için çalışan annelere tavsiyemiz kreş ortamında çocuklarının büyümesi olacaktır.

Ailenin, bakıcının öncelikle asgari kendi dil kültür yapısını çocuğa kazandıracağı, çocuğun bakıcı ile büyüdüğünde ancak bireysel şekilde oynayabileceği durumları göz önünde bulundurması gerekir.

Kimi zaman onarılması çok zor olan, hatta psikolojik destek gerektirecek duygu ve davranış problemleri ile karşılaşabilme ihtimali ise bakıcı ile çocuk büyütmenin ciddi risklerinden biridir.

Çalışan anne çocuklarının asgari aşağıda ki planlama ile büyütülmesini tavsiye ederiz;

0-12 Ay: Anne

1-2 yaş: Anne-baba ya da aile büyükleri (bakıcının foksiyonu burada sadece destek hizmetleri olmalı)

2 yaş sonrası: iyi araştırarak buldukları, çocuklarını güvenle teslim edebilecekleri okul öncesi eğitim kurumu bundan sonra ki süreçte aileye destek vermelidir.

8- Çocuğumun, astım, alerji (besin, toz, hayvan alerjisi gibi) kronik rahatsızlıkları var. Bulunduğu ortamı nasıl yönetiyorsunuz?

Öncelikle kurumlarımızda halı bulundurmuyoruz.

Yer zeminlerimizi özellikle fitalatsız, düşük emisyonlu (havaya zehirli gazları karıştırmayan), akarlar gibi alerjenleri tutmayan,  kalın linolyum zeminlere kapladık.

Zeminlerimiz rutin olarak, kokusuz ozonlu temizlik madeleri ile temizleniyor.

Süpürme çocuklar sınıf dışındayken yapılıyor, ve sınıflar havalandırılıyor.

Aylık olarak tüm okul buharlı oksijenle temizleniyor.( farmaboss.com)

Astımı olan öğrencilerimiz için revir alanımızda velinin yönlendirmesi doğrultusunda hava verme uygulaması yapılıyor.

Acil atak geliştirme ihtimali veya herhangi bir sağlık sorunu ile karşılaşıldığında, ilk yardım eğitimi belgeli çocuk gelişimi uzmanımız tarafından öğrencimizin ilk müdahalesi yapılıyor.

Aileye haber veriliyor, aciliyete göre ailenin yönlendirmesi ile, ulaşılamadığında, en yakın sağlık kuruluşuna ya da öğrencinin kendi doktoruna müracat ediyoruz.

Bizler Seteney’de her hayvanı çok seviyoruz. Ancak, alerjik tepkimelere sebep olmayan, balık, kaplumbağa gibi hayvanları besliyoruz.

Gıda alerjileri ile ilgili aile ile detaylı bilgi paylaşımında bulunuyoruz.

Oryantasyon sürecinde, öğrencimizi yemek ortamına dahil etmiyoruz. Daha sonra aşçımızla yaptığımız planlama sonucunda öğrenciye özel alternatif menü oluşturuyor ve gıda tüketimini kontrollü bir şekilde sağlıyoruz.

Öğrencilerimiz öğünlerini yemekhane de tüketirken, yemekhane dışı ortamlarda yiyecek tüketimine izin vermiyoruz.

9- Çocuğumu teyzesi, anneannesi, halası geldiğinde benim haberim olmadan teslim ediyor musunuz? Servisi olmayan çocuğun kime teslim edileceği ile ilgili nasıl bir politka uyguluyorsunuz.

Öncelikle öğrencimizi evli çiftlerde anne-baba, boşanmış çiftlerde velayet hakkı olan ebeveyne teslim ediyoruz. Bunun dışında eğer herhangi bir yakın veya tanıdık alacak ise, anne babanın önceden kurumu arayıp beyan etmesi, ve kişinin kimliği ile gelmesini istiyoruz. Kimlik bilgileri ile verilen beyan örtüştüğü takdirde öğrencimizi teslim ediyoruz. Öğrencimizin, kendini alacak olan şahsı tanıyor olmasını önemsiyoruz, ailelerimizin bu konuya özen göstermesini bekliyoruz.

10- Okulunuz hangi saatler arasında açık oluyor. Herhangi bir sebepten ötürü geç kaldığım durumlarda ne yapıyorsunuz?

Kurumumuz sabah 7.30 da açılıyor. 18:30’da kapanıyor. Velimizin geç kaldığı zamanlarda kurumu bilgilendirdiği takdirde, çok nadir olmak kaydıyla kurumda çalışan sorumlu kişiler, öğrencimize eşlik ediyorlar.

Ancak, geç kalma durumlarını velimizin iyi yönetmesini bekliyoruz. Çünkü, çocuklarda zaman kavramı farklı işler. Arkadaşsız tek başına kaldığı için, bir sonra ki gün okula karşı isteksizliği doğabilir. Anne-babaya karşı güvensizlik gelişebilir. Aynı zamanda, öğrenciye eşlik eden personelin ertesi gün performansında düşüş olabilir. Bu da öğrencilerimize istediğimiz kalitede hizmet vermememize neden olur.

Bu nedenle, okul giriş, çıkış saatlerine velilerimizin azami özen göstermelerini rica ederiz.

11- Çocuğum (15-24 ay arası) önceliğim öz bakımının yapılması ve çocuğumun mutlu olması. Daha ileri ki yaşamında nasılsa eğitim alacak. Benim önceliğim çocuğumun mutlu olması ve iyi bakılması. Bu konuda ki kurumunuzun yaklaşımı nedir?

Biz uyum sürecinde, öncelikle çocuğumuzun güvenini kazanmak istiyoruz. İdari personeli, öğretmeni ve arkadaşlarını seveceği ortamlar oluşturuyoruz. Öğretmenimiz ve yardımcı öğretmenimizin yardımı ile öz bakım hizmetlerini gerçekleştiriyoruz. Öz bakım hizmetlerimizde çok aciliyet olmadığı müddetçe kurum destek elemanlarımızdan yardım almıyoruz. Eğitimi önemsiyoruz, kurumumuz bir çocuk bakım merkezi olarak planlamadık. Ancak, eğitim öğretim faaliyetlerini çocuğumuzun keyif alacağı şekilde oyunlarla gerçekleştiriyor ve küçük yaştan başlayan eğitimin daha kalıcı olduğunu bilerek, önemsiyoruz.

Kayıt Süreci- Kayıt işlemleri – Ücretler

Seteney’in okul ücret ve ödeme planları nasıldır?

  • İki tip ödeme planımız mevcut. Ödemelerimiz peşin yıllık ödeme ve aylık ödeme olarak ikiye ayrılıyor.
  • Yıllık peşin ödememiz, daha avantajlı olup 12 aylık süreyi kapsıyor.
  • Velilerimiz havale, peşin ve kredi kartı ile ödemelerini gerçekleştirebiliyorlar.
  • Oyun gruplarında ise günlük ve saatlik ödeme planlarımız mevcut.

2- Aylık ödemelerimizi hangi tarihler arasında yapıyoruz?

Aylık ödeme planını tercih eden velilerimizin ödemelerini ayın biri ile beşi arasında peşin olarak gerçekleştirmelerini rica ediyoruz.

3- Kayıt esnasında gerekli olan evraklar nelerdir?

  • Öğrencinin 4 adet vesikalık fotoğrafı
  • Aşı kartı fotokopisi
  • Doktorundan sağlık raporu
  • Anne-Baba-Çocuk kimlik fotokopisi
  • Sözleşme
  • Çocuk gelişim dosyası

4- Sözleşme yaptığımda bu beni maddi olarak bağlar mı? Yıl ortasında mali düzenimizde bozukluk, muhtemel taşınma veya hastalık gibi durumlarla karşılaşırsam sözleşmeden dolayı 12 ay boyunca ödeme yapmak zorunda mıyım?

Bu gibi durumlarda velilerimize elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyoruz. Alıştırma sürecini tamamlayamayan, alışamayan öğrencilerimizden bir ücret talep etmiyoruz.

Taşınma, işten çıkarılma gibi durumlarla karşılaşan velilerimizin sözleşmelerini devam eden takvim ayının bir sonra ki ayında feshediyoruz.

Hastalık durumlarında ise, öğrencimizin doktorundan kreşe devam edemez raporu talep ediyoruz.

Bu gibi durumlarda sözleşmemizi karşılıklı olarak feshetmekteyiz.

5- Çocuğum hastalandı (grip oldu) ve okula gelemedi. O ayı tam ödeyecek miyim?

Bizler öğrencimizi resmi olarak kayıt ettiğimizde, bağlı bulunduğumuz bakanlığa ve e-okul sistemine bildiriyoruz. O nedenle Seteney bir oyun evi değildir. Her öğrenci bakanlığın öngördüğü ve yerine başka bir öğrencinin alınamayacağı bir kontejan dahilindedir. O nedenle, ödemelerimiz diğer özel eğitim kurumlarında da olduğu gibi, geldiği gün sayısı üzerinden hesap edilmemektedir.

6- Aylık ve yıllık ücretleriniz nelerdir?

Ödeme plan ve ücret için….sekmemizi inceleyiniz.

7- Kurumunuzda ne gibi indirimlerden faydalanabiliriz. Kayıt dönemi ve indirim dönemleriniz var mı?

Seteney’de tanımlanmış özel indirimler;

Askeri Personel İndirimi %10

Kardeş İndirimi %10

Eğitimci İndirimi %10

İndirimli kayıt dönemimiz 3 ay sürmektedir. (Haziran, Temmuz, Ağustos) İndirimli kayot dönemin de kayıt olan öğrencilier belirli bir indirimrim oranından faydalanmakla birlikte, yeni dönem zamlarından etkilenmezler.

8- 12 aylık toplu ödemede , Yaz okulunda olacak muhtemel fiyat farklılıklarından etkilenir miyiz?

Toplu ödemenin avantajı, ödeme planını ve ücretleri tüm yıla indirimli oranlar üzerinden sabitlemiş olmaktır. Yaz okulu, aylık ödeme planında her dönem yeniden ücretlendirilir.

9- Aylık veya yıllık ödemelerim dışında, farklı bir ödeme talebiyle karşılaşacak mıyım?

Çocuğumuzun kullanacağı eğitim setleri; yıllık 400 TL

Bu ödeme 2 taksit halinde ya da kayıt esnasında peşin olarak alınır.

Binicilik, yüzme, tiyatro etkinlikleri, müzeler gibi etkinliklerimiz ekstra ücret kapsamındadır. Bu tür faaliyetlerimiz ayda 2 günü geçmiyor.

 

Beslenme

1- Seteney’de öğünlerde tavuk etine yer veriyor musunuz?

Evet menülerimizde tavuklu yemeklerimiz oluyor. Yemeklerde kullandığımız tavuğu Levent kasabından temin ediyoruz. Velimizin çocuğunun tavuk yemesini istemediği beyan ettiği  durumlarda, öğrencimize özel alternatif et grubu gıdalar oluşturuyoruz.

2-  Yemekleriniz okul da mı pişiyor? yoksa yemek şirketi ile mi çalışıyorsunuz?

Her hangi bir yemek şirketi ile çalışmıyoruz. Tüm gıda ürünleri aşçımız tarafından hazırlanıyor.

Pazartesi günleri Levent’te ki semt pazarından taze meyve ve sebzelerimizi temin ediyoruz.

Dondurulmuş ürünler kullanmıyoruz.

Meyve ve sebze alımlarını haftalık olarak, et ve sebze alımlarımızı günlük olarak yapıyoruz.

Kurumumuzda aşçımız tarafından ana yemeğin tencere yemeklerinden oluştuğu menümüz günlük olarak pişiriliyor.

Menülerimiz Sabah, öğle ve ikindi öğünleri olarak çocuklarımıza sunuluyor. Hiç bir öğün bir önceki gün hazırlanmıyor.

3-Yemek yemek istemeyen, ya da bağımsız yiyemeyen çocuklara nasıl davranıyorsunuz?

Öncelikle eğitimcilerimiz tarafından çocuklarımıza yemek konusunda mutlaka destek sağlanıyor. Bizler yediriyor, ya da yemelerine yardımcı oluyoruz.

Zorlamadan, zaman içerisinde öğrencimizin kendi başına yemesini destekliyoruz. Okulumuzda yemek ve uyku gibi konularda çocuklarımıza dikte ederek, ya da zorlayarak değil örneğin; “bir kaşık tadına bakma uygulaması” gibi uygulamalarla çocukların tanımadıkları ya da reddettikleri besinleri tanımalarına fırsat oluşturuyoruz.

Zaman içinde çocuklar tercih etmedikleri yiyeceklerin diğer arkadaşları tarafından tüketildiğini gördükçe, (intoleransları olmadığı sürece) bu besinleri tüketmeye başlıyorlar.

4- Haftada kaç gün süt veriyorsunuz?

Haftanın üç günü kahvaltı da içecek olarak süt veriliyor. Diğer günlerde ise öğlen yemeğinde; yoğurt, ayran, cacık, ikindi kahvaltısında; sütlaç, muhallebi, puding gibi sütlü ürünlerle menümüzü destekliyoruz.

5- Haftada kaç gün yumurta veriyorsunuz?

Haftada en az iki gün yumurta veriyor ve ayrıca kek, poğaça ve yumurtalı yemeklerle (yumurtalı ıspanak, menemen) çocuklarımızın hayvansal protein almasını sağlıyoruz.

6- Hazır paket ürün ve gıdalar kullanıyor musunuz?

Hiç bir suretle kullanmıyoruz. “Sürpriz günlerimizde” ise velilerimizden özellikle kuruyemiş, meyve veya ev ortamında yapılmış kek kurabiye tarzı yiyecekleri tercih etmelerini rica ediyoruz.

7- Seteney’de çocuklara çay veriyor musunuz?

Bitki ve mevsim çaylarını tercih ediyoruz.

8- Neden organik besin kullan mıyorsunuz?

Gerçek organik ürünler sertifikalı ürünlerdir. Organik olduğu beyan edilen ürünlerin organikliği üzerine tartışılan bir konu.

Aynı zamanda, organik besin grubu maliyet, tüm okul için düşündüğünde tedarikte miktar ve zamanlama konusunda problemler oluşmakta.

Seteney’de İstanbul çevresi köylerden temin ettiğimiz inek sütü ile yoğurtumuzu (kendimizce) organik olarak kurumumuzda mayalarken, sebze ve meyvelerimizi semt pazarından haftalık olarak temin ediyoruz. 

Diğer grup gıda ürün alışverişlerini metro hipermarketlerden yapıyoruz.

8- Çocuğuma evde peynir yediremiyorum. Okulunuzda da yediğini biliyorum. Hangi marka peynir kullanıyorsunuz?

Okulumuzda Sütaş marka tam yağlı yumuşak, beyaz peynir kullanıyoruz.

9- Çocuğum …..yemeğini yemiyor ancak bana gönderdiğiniz formlarda yediğini beyan ediyorsunuz. Bu nasıl oluyor?

Anaokulu’nun şaşırtıcı etkilerinden biri de sıklıkla karşılaştığımız, çocuğun evinde önceden ve  hatta halen reddetmekte olduğu gıdaları okulda tüketmesi durumudur. Böyle zamanlarda, çocuğunun normalde yemediği yiyecekleri yediğini beyan eden günlük formu aldıklarında oldukça şaşıran velilerimize, bir karışıklık olmadığına dair içlerini rahatlatmak için öğrencimizin besini yerken çekilmiş video ve fotoğraflarını anlık olarak gönderiyoruz.

 10- Menülerinizde şeker kullanıyor musunuz?

Seteney’de menülerimiz çocuklarımızın günlük kalori, vitamin, hayvansal-bitkisel protein ve mineral ihtiyaçları hesaplanarak oluşturulmaktadır. Bu nedenle öğünlerimizde karbonhidratlı besinlere yer vermekteyiz.

Ancak, şeker olarak kurumumuzda esmer şeker kullanıyoruz.

11- Yemeklerinde ne tip yağlar kullanıyor sunuz?

Kurumumuzda zeytin yağı, ayçiçek yağı ve tereyağı (Pınar marka) kullanıyoruz.

 

İngilizce Dil Eğitimi

Bu bölüm ELT Eğitmenimiz Ayşe Nergis Öğretmen tarafından cevaplanmıştır

1- Gerçekten bu kadar küçük yaşta çocuklar yabancı dil öğreniyorlar mı? 

Evet, gerçekten öğrenebiliyorlar.

Yaş gruplarına göre değişmekle birlikte sayıları, renkleri, şekilleri, hayvanları, ve selamlaşmayı, basit günlük hayat komutlarını öğrenebiliyorlar.

Sadece ezberle değil, gündelik hayatta kullanabilecek şekilde dillerine yerleştiriyorlar.

2- Benim çocuğum henüz düzgün Türkçe dahi konuşamıyor. İkinci bir dil eğitimi dil gelişimine zarar verir mi?

Hayır, dil gelişimine (gelişimsel problemler olmadığı müddetçe) zarar vermediğine dair ciddi akademik çalışmalar var. Bilimsel araştırma sonuçlarına göre dil eğitimine en açık olan yaş aralığı ile çalıştığımız ve Seteney’in hem kreş hem anaokulu öğrencilerine İngilizceyi ana dil değil, ikinci dil formatında öğrettiğimiz için ana dil gelişimini (öğrencide gelişimsel problem olmadığı  müddetçe) etkilemiyor.

3- Native speaker mısınız?

Hayır değilim. Çocukların anadilini anlayarak, onların ihtiyaçlarını karşılamak için kurumumuz native speaker bir öğretmen seçmedi. “Native speaker “konusu da kendi içinde problemleri olan bir konu. Öncelikle “native speaker” nedir? bunu anlatalım.

Anadili İngilizce olan İngiltere, Avusturalya veya Amerika (gibi) kökenli kişilere “English native speaker” denir. Onların dışında ki, farklı ülke kökenli, İngilizceyi ikinci bir dil olarak öğrenmiş kişiler “native speaker” değildir.

Türkiye de okul öncesi kurumlarda “native speaker” öğretmen olarak lanse edilen ve çocuklarımızı emanet ettiğimiz kişiler, esasen çocuk gelişimi ile ilgili eğitim almamış, sadece ikinci dil yabancı dili İngilizce olan, genellikle kendi dilinin aksanına sahip bir ingilizce ile konuşan kişilerdir. Ben bu durumun sağlıklı bir dil eğitiminin altyapısını oluşturacağına inanmıyorum.

4- Çocuğum günde kaç saat İngilizce dersi alacak? Dersler ne kadar sürüyor?

2 yaş grubumuzun ders uzunluğu 20 dk. dır.  3 Yaş grubumuzun ders uzunluğu 30 dk. , 4 Yaş grubumuzun ders uzunluğu ise 40 dk. dır.

Haftanın 5 günü her yaş grubunda İngilice dersi yapılıyor.

5- İngilizceyi ne şekilde öğretiyorsunuz?

Derslerimizde Hybrid Play&Learn ELT System kullanılıyor. Motomot gramer eğitimi yerine çocukların sıkılmadan, dikkat kaybı yaşamadan, oyunlarla, şarkılarla, masallarla ve etkinliklerle dil öğrenmesini sağlıyoruz. Web sitemizde İngilizce eğitim programı sekmesinde, program, kaynak ve hedeflenen dil kazanımlarını inceleyebilirsiniz.

6- Ben çocuğuma evde nasıl yardımcı olabilirim? Eğitimini nasıl takip edebilirim?

Evlere aylık olarak eğitim programı gönderiyoruz. Burada genel başlıkları ile işlediğimiz konulardan bahsediyoruz. Bültende derste söylediğimiz şarkıların sözleri de yer alıyor. Web sitemizde yer alan online kaynaklar sekmesinde bulunan internet sitelerinden şarkıları indirebilir, çocuğunuza eşlik edebilirsiniz. Eğitim programı üzerinden de müfredatımızı takip edebilir, pekiştirici aktiviteler yapabilirsiniz.

 

Fransızca Eğitim

1- Çocuğumun İngilizce ile günlük yaşantısında karşılaşması mümkün, ancak Fransızca ile İngilizce kadar karşılaşmayacak.

Öğrendiklerini çabuk unutur mu? Unutmaması için ne yapmalıyım?

Fransızca dili sandığımız gibi günlük hayatımız dışında olan bir dil değil. Aslında bizler farketmeden gün içerisinde çokça Fransızca kelimelerle karşılaşıyoruz. Bugün pek çok profesyonel alanın terminolojisi Fransızcadır. (Kozmetik, moda, tasarım)

Günümüzde, Fransızca materyallere kolayca ulaşabiliyoruz. Fransızca youtube çocuk kanalları, kitaplar üzerinden, aynı zamanda gönderdiğimiz aylık ders planları dahilinde çocuklarımıza eşlik edersek bu kazanımlarını pekiştirmiş oluruz.

2- Çocuğum zaten İngilizce öğreniyor. İkinci bir dili yadırgar mı? Hepsini birbirine karıştırabilir mi?

3-6 yaş arası dönem çocukların yeni bir dil keşfetmeye ve onu kazanmaya en müsait olduğu dönemdir. Gelişimsel problemleri olmadığı sürece iletişim kurdukları kişilerle, iletişim kurdukları dili eşleştiriler. İngilizce öğretmeni ile İngilizce konuşmak, Fransızca öğretmeni ile Fransızca konuşmak gibi.

3- Eğitim geçmişinizden bahseder misiniz?

Lise ve Üniversitede Fransızca eğitim aldım. Marmara Üniversitesi Fransızca Öğretmenliği bölümünden mezun oldum. Okul öncesi yaş grubunun ihtiyaçlarına yönelik, erken yaş dil eğitimi programını tamamladım. Galatasaray ve Dame de Sion okullarında görev yaptım.

Hastalık ve Acil durum yönetimi

1- Öğrencilerden biri hasta olduğunda ne yapıyorsunuz? Diğer çocuklara bulaşmasını nasıl engelliyorsunuz?

Acil olmayan durum ve kontrol altında ki hastalıklarda (örn. üst solunum yolları enfeksiyonu, bağırsak enfeksiyonu) öncelikle bir eğitimci ile beraber öğrencimizi revir odamıza alıyoruz.

Ateşini ölçüp, bu konu ile ilgili aileye bilgi veriyoruz. Ateşin yüksekliğine göre, önce ilaçsız yöntemlerle ilk müdahaleyi yaparak ateşi düşürmeye çalışıyoruz (eklem yerlerine ılık kompres, duş aldırma).

Bu süreçte sürekli velimizle iletişim halinde oluyoruz.

Ateşin düşmediği durumlarda ise veli onayı ile, Calpol, Peditüs, Dolven türevi ilaçlarla ateşi kontrol altına almaya çalışıyoruz.

Her durumda, öğrencimizin rahatsızlanması halinde velimizden okula gelip öğrencimizi almasını talep ediyoruz. Velimizin (Trafik-toplantı saati vb.) okula ulaşamaması gibi istai durumlarda ise,  öğrencimizin doktoruna kadar öğrencimize eşlik ediyor, orada öğrencimizi velimize teslim ediyoruz.

2- Bulaşıcı hastalığı olan öğrenciler ile ilgili politikanız nedir?

Hepatit ve benzeri hastalıklara sahip çocuklarımızı kurumumuza kabul edemiyoruz.

Bu nedenle kayıt döneminde öğrencimizin doktorundan sağlık raporu istiyoruz.

Grip ve benzeri virutik rahatsızlıkları olan öğrencilerimizin ailelerinden,  kuluçka döneminde (ilk 3 gün), öğrencimizi evde dinlendirmelerini rica ediyoruz. Böylece, öğrencimizin hastalık sürecini daha sağlıklı bir şekilde atlatabilmesini, hem de diğer öğrencilerimize bulaştırmamasını sağlıyoruz.

Kabakulak, su çiçeği gibi çocukluk çağı bulaşıcı hastalıkları ile okulumuzda karşılaştığımız durumlarda yazı ile tüm velilerimize bilgilendirme de bulunuyoruz.

3- Acil müdahale gerektiren durumlar için bir eylem planınız var mı? varsa nedir?

   1- İlk müdahale yapılır, Veli aranır, olay hakkında bilgi verilir.

     a) Velinin talebine göre en yakın hastaneye eğitimciler tarafından götürülür.

     b) Velinin talebine ve aciliyet seviyesine göre velinin gelmesi beklenir.

  2- İlk müdahale yapılır, Veliye ulaşılamadığı durumlarda en yakın sağlık kuruluşuna başvurulur. Bu süreçte öğrencinin doktorundan yönlendirme alınır.

4- Çocuğum hastalandığı zaman kurumunuza haber vermem gerekiyor mu? Yoksa siz mi arıyorsunuz?

Öğrencimiz hasta olduğunda, velimizin telefon açarak bizleri bilgilendirmesini rica ediyoruz. Sizler tarafından bilgi ulaşmadığı durumlarda, idari personelimiz velimize ulaşmaya çalışıyor.

Ancak önceliğimiz velimizin bizleri sabah saatlerinde bilgilendirmesidir.

5- Çocuğuma ilaç verilmesi gerekiyor. Bununla ilgili politikanız nedir?

Öğrencimize ilaç verileceği durumlarda, velimizden o günün tarihi, öğrencinin adı soyadı, ilacın adı ve ve verilecek miktarı yazılı olarak belirtmelerini (ilaç ile göndermelerini) talep ediyoruz.

Servis Hizmetleri

1- Servisiniz var mı? Hangi servis şirketi ile çalışıyorsunuz?

Herhangi bir servis şirketi ile kurum prensibimiz olarak çalışmıyoruz.

Araçlarımız kurumumuza aittir.

Kendi bünyemizde sigortalı olan şöförlerimizle ve hosteslerimizle taşımacılık hizmeti vermekteyiz.

2- Hangi güzergahlara servis hizmeti veriyorsunuz?

Ana servis güzergahlarımız:

  • Akatlar
  • Etiler
  • 4.Levent
  • Bebek
  • Kuruçeşme
  • İstinye
  • Çeliktepe
  • Gültepe
  • Seyrantepe
  • Maslak
  • Kağıthane
  • Kasımpaşa
  • Halıcıoğlu
  • Şişli
  • Fulya
  • Meciyeköy
  • Gayrettepe

Bunun dışında ki bölgelerde özel planlama ile servis hizmeti yürütmekteyiz.

3- Servisleriniz de hostes bulunuyor mu?

Her iki aracımızda yolculuk süresince çocuklarımızın ihtiyaçlarına destek olan, yolculuğa refakat eden, anne babaya teslim edip teslim alan kadın servis hostes elemanlarımız bulunmaktadır.

4- Servisleriniz saat kaçta öğrenci kabulüne başlıyor, ve en son servis saat kaçta yapılıyor?

Sabah 7:10 da ilk servisimiz yapılıyor. En son servisimiz ise 19:00’a kadar gerçekleştiriliyor.

5- Servis içinde hangi güvenlik sistemleri bulunuyor?

Araçalarımız çocuklara uygun emniyet kemeri, yol kamerası, sıkışmayı önleyici otomatik kapı sistemi, ilave basamak bulunup,çocukların güvenliğine uygun, gerekli yönetmelikler doğrultusunda tasarlanmıştır.

İsteyen velilerimiz araçlarımıza çocuğuna özel kullanılmak üzere araç koltuğu yerleştirebilirler.

6- Servis ücret tarifeniz nasıl? Ücretleri ne şekilde ödüyoruz?

2016-2017 İstanbul Büyük Şehir Belediyesi Servis Araçları ücret tarifesine göre ücretlendirme yapıyoruz.

0-5 km 250 TL’den başlamaktadır.

Mesafe hesaplarımız muhitten ziyade google haritalar uygulaması üzerinden ev adresi-okul arası güzergah hesaplaması ile yapılmaktadır.

Servis ücretleri aylık olarak, ayın 1 ila 5 i arasında velimizden tahsil edilmektedir.

8- Çocuğumu örn. okula sabah ben bırakacağım ancak akşam servisle eve  bırakılmasını istiyorum. Tek yön servis kullanımı mevcut mudur? Ücretlendirmesi ne şekilde olur?

Çift ya da tek yön servis hizmet almak velimizin talebine göre planlanabilmektedir.

Ödemeler km’e göre verilen ücretin %50 sine tekabül edecek şekilde tahsil edilir.

10- Servislerinizde çocuklarla birlikte zaman zaman kurum dışı kimseler seyahat ediyor mu? Bununla ilgili politikanız nedir?

Zaman zaman kurumumuzda sigortalı olarak çalışan, sabıka sicil kaydı ve sağlık raporuna hali hazırda sahip olduğumuz öğretmen, yardımcı öğretmen veya destek personelimiz araçlarımızda yolculuk edebilmektedir.

Bunun dışında hiç bir yetişkini çocuklarımızın emniyet ve güvenliği açısınından servis araçlarımıza almamaya özen göstermekteyiz.

Bu konuda velilerimizin de gerek hassasiyeti göstermelerini rica ederiz.

11- Servis şöförlerinizi hangi kriterler doğrultusunda seçiyorsunuz?

Şöförlerimizin;

Hepatit testi, HIV testi, akciğer grafisi, kan tahlileri, bulaşıcı hastalığı olmadığına dair devlet hastanesinden alınmış belgeleri ile adil sicil kaydı, sürücü belgesi, araç kullanmaya psikolojik olarak uygun olduğunu belirtir psikoteknik belgesi, sürücü ceza puanı belgesi, yerleşim yeri belgesi bulunmakta olup, bünyemizde çalıştıkları bakanlığa bildirilmiştir.

Araç şöförlerimiz, okulumuzda aynı zamanda güvenlik ve teknik hizmetlerden sorumlu oldukları için, tüm öğrencilerimiz tarafından tanınır. Kendileri de tüm velilerimizi tanırlar.

Güvenlik

1- Okulda çocuğuma iyi davranıldığına nasıl emin olabilirim? Ne şekilde denetleyebilir ve takip edebilirim?

Bizler işimizi aşkla yapıyoruz.

Ortak sevdiklerimize, anne-babaların davrandığı özenle hem öğretmen, hem idari personel davranmakta.

Bu okul içi güvenlik kameralarıyla kurum içerisinde izlenebilmekte. Güvenlik kameralarının bağlı bulunduğumuz bakanlıkça kurum kapatmaya varabilen şekilde yasaklandığı için kurum dışına yayın yapmamız mümkün olmamaktadır. Ancak, isteyen velimiz, istediği saatte, randevusuz gelerek gözlem pencerelerinden, ya da kurum için güvenlik kamerası ekranımızdan çocuğunu izleyebilir.

Kurum içi idari personelimiz, rutin olarak gün içinde sınıflarda bulunarak, gözlem pencerelerinden gözlemleyerek, ortak alan aktivitelerinde bizzat bulunarak süreci denetliyorlar.

Butik bir okul olmamız, kontrol edilebilir sayılarda öğrenci kabul etmemiz sebebiyle olumsuz durumların gözden kaçma ihtimali minimumdur.

2- Çocuğumun kişisel temizliğini kim yapıyor?

Öğrencilerimizin kişisel temizlikleri yardımcı öğretmen ya da sınıf öğretmeni tarafından yapılmaktadır.

3- Dışarıdan okula yetişkinlerin girişi ile ilgili politikanız nedir?

  • Okulumuzun girişinde ki güvenlik noktasında ki elemanlarımız gelen yetişkinleri karşılar ve telefonla yönetimi bilgilendirir..
  • Kapı görevlilerce açılır ve idari alana kadar gelen konuklar refakat edilir. Seteney’de misafirler ancak belirli alanlarda kabul ediliyor ve okul içinde ise kendilerine eşlik ediliyor. Ziyaretçilerimizin çocukların bulunduğu ortamlara girmeleri sınırlandırılıyor. 

4- Okulunuzun fiziki yapısı çocuk güvenliği ile ne kadar uyumlu?

  • Öğrencilerimizin merdiven iniş çıkışları öğretmen, yardımcı öğretmen veya stajer öğretmen refakatinde olmaktadır. Merdiven başları kapı sistemleri ile kapatılmıştır. Merdivenler trabzanla çevrilidir.
  • Bina bahçe çevresi duvarla çevrilidir. Ana giriş kapısıda güvenlik bulunmaktadır. Bina çevresi ve içi kameralarla izlenmektedir.
  • Binamızda duman sensörleri, yangın merdiveni, yangın söndürme tüpleri bulunmakta olup, kablo ve tesisat yangın güvenliği yönetmeliğine uygun şekilde düzenlenmiştir.
  • Binamız güvenlik şirketi tarafından 7/24 takip edilmektedir.
  • Çalışanlarımızın tamamının sağlık raporu (HIV, Hepatit negatif raporları, Kan tahlil sonuçları) bulunmakta olup, adli sicil kayıtları ve yerleşim yeri belgeleri mevcuttur. Yeni yasaya göre de güvenlik soruşturmaları yapılmıştır. (Aile bilgileri dahil olmak üzere)
  • Tüm çalışanlarımız bağlı bulunduğumuz Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bildirilmiş ve onaylanmıştır.

Hijyen Yönetimi ve Temizlik Hizmetleri

1- Okulunuzun günlük temizlik planı nasıldır?

Seteney Kreş ve Anaokulları’nda Sabah 7:30’da temizlik hizmetleri çalışmaya başlar.

  • Tüm okulumuz öğrencilerimiz gelmeden, öncelik olarak onların kullanacağı alanlar olmak üzere HEPA filtreli elektrikli süpürge ile süpürülür.
  • Zeminlerimiz virüs ve bakterileri yok eden, sağlığa zararı olmayan doğal dezenfektan katılmış (farmaboss.com.tr) suyla paspaslanır ve mopla kurulanır. Tuvalet, mutfak ve diğer zeminler için temizlik kova, aparat ve mopları ayrıdır.
  • Lavabo ve wc’ler gün içerisinde 3 kez temizlenir. Akşam dezenfekte edilerek bırakılır.
  • Oyuncaklar; aylık olarak yüksek ısıda su ve dezenfektanla yıkanır, günlük ise sprey dezenfektan ile dezenfekte edililir.
  • Çöpler torbalı çöp kutularında muhafaza edilir ve günlük olarak boşaltılır. Alt değiştirme çöpleri, kendine özel kovasında tutulur ve anlık boşlatılır.
  • Bulaşıklar yüksek ısıda bulaşık makinasında, elde yıkama uygulanmadan yıkanır.
  • Temizlik planına göre kapı ve pencereler, dış kapı ise haftalık olarak temizlenir.

2- Yemekhane ve mutfak temizliğiniz nasıl oluyor?

Yemekhanede günde 3 kez yaş gruplarının geçişi arasında masa-sandalye temizliği, öğün sonrası komple temizlik uygulanır. Akşam ise, kendine özel temizlik aparat, bez ve mopları ile dezenfekte edilir.

Mutfak temizliği aşçımız tarafından gün içerisinde sürekli yapılıp, dolap içleri dahil olmak üzere rutin olarak idari personel tarafından denetlenir. Akşam ise, genel temizlik ve dezenfektasyon yapılarak çıkılır.

Özel İhtiyaçlı Öğrenciler

Sorular

Hijyen ve Temizlik Yönetimi

1- Okulunuzun günlük hijyen ve temizlik planı nasıldır?

2- Yemekhane ve mutfak temizliğinizi nasıl yapıyorsunuz?

Güvenlik

3- Okulda çocuğuma iyi davranıldığına nasıl emin olabilirim? Ne şekilde denetleyebilir ve takip edebilirim? 

4- Çocuğumun kişisel temizliğini kim yapıyor?

5- Dışarıdan okula yetişkinlerin girişi ile ilgili politikanız nedir?

6- Okulunuzun fiziki yapısı çocuk güvenliği ile ne kadar uyumlu?

Servis Hizmetleri

7- Servisiniz var mı? Hangi servis şirketi ile çalışıyorsunuz?

8- Hangi güzergahlara servis hizmeti veriyorsunuz?

9- Servisleriniz de hostes bulunuyor mu?

10- Servisleriniz saat kaçta öğrenci kabulüne başlıyor, ve en son servis saat kaçta yapılıyor?

11- Servis içinde hangi güvenlik sistemleri bulunuyor?

12- Servis ücret tarifeniz nasıl? Ücretleri ne şekilde ödüyoruz?

13- Çocuğumu örn. okula sabah ben bırakacağım ancak akşam servisle eve  bırakılmasını istiyorum. Tek yön servis kullanımı mevcut mudur? Ücretlendirmesi ne şekilde olur?

14- Servislerinizde çocuklarla birlikte zaman zaman kurum dışı kimseler seyahat ediyor mu? Bununla ilgili politikanız nedir?

15- Servis şöförlerinizi hangi kriterler doğrultusunda seçiyorsunuz?

16- Öğrencilerden biri hasta olduğunda ne yapıyorsunuz? Diğer çocuklara bulaşmasını nasıl engelliyorsunuz?

17- Bulaşıcı hastalığı olan öğrenciler ile ilgili politikanız nedir?

18- Acil müdahale gerektiren durumlar için bir eylem planınız var mı? varsa nedir?

19- Çocuğum hastalandığı zaman kurumunuza haber vermem gerekiyor mu? Yoksa siz mi arıyorsunuz? 

20- Çocuğuma ilaç verilmesi gerekiyor. Bununla ilgili politikanız nedir?

Fransızca Eğitim

21-3- Eğitim geçmişinizden bahseder misiniz?

22- Çocuğum zaten İngilizce öğreniyor. İkinci bir dili yadırgar mı? Hepsini birbirine karıştırabilir mi? 

23- Çocuğumun İngilizce ile günlük yaşantısında karşılaşması mümkün, ancak Fransızca ile İngilizce kadar karşılaşmayacak. 

Öğrendiklerini çabuk unutur mu? Unutmaması için ne yapmalıyım?

Beslenme

24- Seteney’de öğünlerde tavuk etine yer veriyor musunuz?  

25-  Yemekleriniz okul da mı pişiyor? yoksa yemek şirketi ile mi çalışıyorsunuz? 

26-Yemek yemek istemeyen, ya da bağımsız yiyemeyen çocuklara nasıl davranıyorsunuz? 

27- Haftada kaç gün süt veriyorsunuz? 

28- Haftada kaç gün yumurta veriyorsunuz?  

29- Hazır paket ürün ve gıdalar kullanıyor musunuz

30- Seteney’de çocuklara çay veriyor musunuz?   

31- Neden organik besin kullan mıyorsunuz? 

32- Çocuğuma evde peynir yediremiyorum. Okulunuzda da yediğini biliyorum. Hangi marka peynir kullanıyorsunuz?  

33- Çocuğum …..yemeğini yemiyor ancak bana gönderdiğiniz formlarda yediğini beyan ediyorsunuz. Bu nasıl oluyor? 

34- Menülerinizde şeker kullanıyor musunuz? 

35- Yemeklerinde ne tip yağlar kullanıyor sunuz? 

Kayıt İşlemleri & Ücretlendirme

36-Seteney’in okul ücret ve ödeme planları nasıldır? 

37- Aylık ödemelerimizi hangi tarihler arasında yapıyoruz? 

38- Kayıt esnasında gerekli olan evraklar nelerdir? 

39- Sözleşme yaptığımda bu beni maddi olarak bağlar mı? Yıl ortasında mali düzenimizde bozukluk, muhtemel taşınma veya hastalık gibi durumlarla karşılaşırsam sözleşmeden dolayı 12 ay boyunca ödeme yapmak zorunda mıyım? 

39- Çocuğum hastalandı (grip oldu) ve okula gelemedi. O ayı tam ödeyecek miyim? 

40- Aylık ve yıllık ücretleriniz nelerdir? 

41- Kurumunuzda ne gibi indirimlerden faydalanabiliriz. Kayıt dönemi ve indirim dönemleriniz var mı?  

42- Aylık veya yıllık ödemelerim dışında, farklı bir ödeme talebiyle karşılaşacak mıyım? 

43- Yeni kayıt yaptıracağım, çocuğumun daha önce hiç bir okul tecrübesi yok. İzleyeceğimiz süreç nasıl olur? 

44- Öğretmenleriniz nereden mezun? 

45- Sınıflarınızda yardımcı öğretmen var mı? 

46- Çocuğum kurumunuza ne kadar sürede alışır? 

47- Çocuğum alışmaz ise ne olur?

48- Biz çocuğumla ilk defa ayrılacağız, bu süreci nasıl yönetmem lazım? Nasıl hareket etmeliyim? 

49- Çalışıyorum, bakıcı mı yoksa kreş mi çocuğum için doğru olur? 

50- Çocuğumun, astım, alerji (besin, toz, hayvan alerjisi gibi) kronik rahatsızlıkları var. Bulunduğu ortamı nasıl yönetiyorsunuz? 

51- Çocuğumu teyzesi, anneannesi, halası geldiğinde benim haberim olmadan teslim ediyor musunuz? Servisi olmayan çocuğun kime teslim edileceği ile ilgili nasıl bir politika uyguluyorsunuz? 

52- Okulunuz hangi saatler arasında açık oluyor. Herhangi bir sebepten ötürü geç kaldığım durumlarda ne yapıyorsunuz? 

53- Çocuğum (15-24 ay arası) önceliğim öz bakımının yapılması ve çocuğumun mutlu olması. Daha ileri ki yaşamında nasılsa eğitim alacak. Benim önceliğim çocuğumun mutlu olması ve iyi bakılması. Bu konuda ki kurumunuzun yaklaşımı nedir? 

İngilizce Dil Eğitimi

54- Gerçekten bu kadar küçük yaşta çocuklar yabancı dil öğreniyorlar mı? 

55- Benim çocuğum henüz düzgün Türkçe dahi konuşamıyor. İkinci bir dil eğitimi dil gelişimine zarar verir mi? 

56- Native speaker mısınız?    

57- Çocuğum günde kaç saat İngilizce dersi alacak? Dersler ne kadar sürüyor? 

58- İngilizceyi ne şekilde öğretiyorsunuz?

59- Ben çocuğuma evde nasıl yardımcı olabilirim? Eğitimini nasıl takip edebilirim?